Doorlopende toename van nieuwe ontwikkelingen in de automotive industrie maakt nog meer gebruik van speciaalgereedschap nodig. De motorruimte wordt steeds kleiner door de hoge eisen die gesteld worden aan veiligheid en techniek ter bescherming van de inzittenden.
Daarnaast neemt het aantal regelende elektronische componenten toe, denk bijvoorbeeld aan boordcomputer, brandstof inspuiting en common rail techniek, controle op veranderende rij-omstandigheden zoals rem- en stuureigenschappen, enz. De sleutelruimte wordt daarmee tot een minimum beperkt.
Elk automerk kiest voor specifieke oplossingen bij het gebruik van de verschillende componenten.
In het
En merkgericht gereedschap voor onder meer Alfa Romeo, Audi, Austin, Bedford, BMW, Buick, Bussen, Cadillac, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Daf, Daihatsu, Datsun, Deutz, Fendt, Ferrari, Fiat, Ford, FSO, GM, Honda, Hyundai, Innocenti, Isuzu, Iveco, Jaguar, Käsbohrer, Lada, Lancia, Landrover, LDV, Lexus, Leyland, Lincoln, Man, Mazda, Mercedes, MG, Mitsubishi, Morris, Motoren, Nissan, NSU, Oldsmobile, Opel, Peugeot, Pontiac, Porsche, Range Rover, Renault, Riley, Rolls Royce, Rover, Saab, Scania, Seat, Simca, Skoda, Subaru, Suzuki, Talbot, Toyota, Tractoren, Triumph, Volkswagen, Volvo, Vrachtwagens, Wolsely.